GIGAGROUP — група компаній, яка надає комплексні IT-рішення для бізнесу. До складу групи входить телеком-оператор GigaTrans, дата-центр GigaCenter, хмарний оператор GigaCloud та агентство з кібербезпеки GigaSafe.
Як зустріли війну в компаніях
Як і весь український бізнес, ми не мали заготовлених “інструкцій” як діяти у воєнний час. Тому останні два місяці у компаніях спиралися на антикризові плани, досвід, інколи інтуїцію та віру в команду.
Дата-центр GigaCenter — об'єкт критичної інфраструктури та з нападом росії його робота не змінилася. Ускладнилося питання логістики людей. Потрібно було подовжити зміни, забезпечити команду техпідтримки харчовими продуктами та водою. В іншому команда працює у штатному режимі.
Завдяки силам територіальної оборони та збройних сил України посилили периметр охорони дата-центру.
У роботі телеком-оператора GigaTrans припинилася частина проєктів. В одних неможливо виконати безпечне підключення, інші скасували замовники. Але ту частину робіт, яка є критичною для підтримки бізнесу наших клієнтів, ми виконуємо. Також телеком-оператор — не тільки фізичні волокна, але й захист ресурсів клієнта та власної мережі від кіберзагроз.
Збільшилася кількість аварій у нашій мережі у порівнянні з мирним часом. Впливають на це бойові дії та відсутність електроживлення в окремих районах. Наша будівельна бригада оперативно усуває такі проблеми усюди, де це можливо.
Водночас ми спостерігаємо і підвищення бізнес-активності на заході України. Львів сьогодні став новим телеком-центром і частково ми перенесли туди інфраструктуру. Наприклад, частину ядра мережі, вузла захисту від DDoS і ЗВІД, щоб "центральні" сервіси не залежали від Львова і навпаки. Тому останній місяць багато робіт виконали саме на Західній Україні та перевезли туди основний технічний персонал.
Як відбувався релокейт співробітників
Питання релокації співробітників було одним з основних. Ми розуміли, що частину співробітників не зможемо перевезти до іншого міста, адже для підтримки фізичної інфраструктури нам потрібні люди у Києві. Ще складніша ситуація з дата-центром. Упакувати всі сервери в коробочку і перевезти в інше місто не вдасться. Тому зараз організовуємо робочі процеси так, щоб команда мала всі умови для роботи в столиці.
Також є частина працівників, які працюють віддалено. Ми по можливості забезпечуємо необхідним: сисадміни налаштовують робочі місця, проводимо онлайн-зустрічі з безпеки, відправляємо потрібну техніку. Інтенсивність праці нині знизилася, адже через військові дії частина завдань стала неактуальною. Але понад 70% працівників включені у процеси та продовжують працювати над завданнями.
Як війна вплинула на клієнтів та телеком-ринок
Телеком — це дзеркало бізнесу. Він завжди показує те, що відбувається в країні.
Перші два тижні були шоковими, клієнти не були готові прийняти рішення щодо сервісів. Наразі ситуація трохи прояснилася.
Сфера розваг стала на паузу. Клієнти або призупиняють послуги, або зменшують їх обсяг до мінімуму. Роздрібна торгівля також частково ставить послуги на паузу, переважно у районах, де ведуться активні бої.
Враховуючи, що Львів сьогодні став новим діловим центром, сюди переїжджають банки, телеком-сервіси, хедофіси великих компаній. Клієнти замовляють різні послуги — від каналів зв'язку та захисту від DDoS-атак до оренди темної оптики.
У розрізі дата-центру GigaCenter виріс попит на послугу smarthands — виконання робіт з обладнанням клієнта нашими фахівцями. Під час військових дій не завжди безпечно і можливо дістатися до дата-центру, щоб перезавантажити сервер або здійснити крос-комутацію. Тому така послуга зараз є незамінною для клієнтів.
Бізнес переживає складні часи. Проте ми віримо в команду, силу духу партнерів, клієнтів та перемогу. Тому кожен з нас робить свій вклад в економіку країни та спільне майбутнє.
Пропозиції по співробітництву надсилайте - reshodko.s@gmail.com