ITnews - Новости Информационных Технологий
ITnews - Новости Информационных Технологий
Четверг, 25 апреля 2024 г.  

НовостиАналитикаИнтервьюОбзорыФотогалереиWi-FiФотоновостиФорум

Євген Бадах, СЕО BAKOTECH, розповідає про зміни в бізнесі під час війни

22 апреля 2022, 12:18, Сергей Решодько, ITnews

BAKOTECH — міжнародний IT-дистриб'ютор з України. Війна для керівництва компанії, як і для багатьох в Україні стала неочікованою, а криза, яку вона спричинила, змусила адаптуватися та приймати рішення по ситуації.

Євген Бадах розповів про компанію і реакцію на війну.

Що таке BAKOTECH та як він зʼявився

BAKOTECH зʼявився у 2003 році як дистрибʼютор IT-рішень. Ми займалися дистрибуцією мало не всіх продуктів, які можна продати: від ліцензійних операційних систем до рішень кібербезпеки.

Я прагнув створити компанію, яка буде розв'язувати проблему замовника, а не просто постачати готове рішення "з коробки", отримувати гроші та зникати, бо справу вже зроблено.

Ці всі ідеї в сумі зробили компанію такою, якою вона є сьогодні — міжнародним true-value added IT-дистрибʼютором, який працює в більш ніж 25 країнах та має офіси в Ризі, Празі, Баку, Кракові, Алмати, Нур-Султані та Тбілісі. Але ми залишаємось українською компанією, серце та душа якої знаходиться в штаб-квартирі в Києві.

Перша реакція компанії на війну

Перше, що слід було зробити — гарантувати безпеку команди. Ми виплатили заробітну плату на 10 днів раніше, щоб у всіх були кошти на шлях до безпечних місць.

Остаточно ситуація нормалізувалась близько через два тижні після початку війни. Це можна назвати періодом простою бізнесу, але повної зупинки у нас не було. Не всі співробітники відразу потрапили в комфортні умови для продовження роботи, багато хто допомагав з евакуацією членам сімʼї, хтось волонтерив більшу кількість часу, але все ж таки велика кількість працівників змогла продовжувати роботу практично відразу та підтримувати поточні проєкти.

Зараз всі наші працівники в безпеці та продовжують роботу. Восьмеро наших хлопців служать в ЗСУ та ТРО, ми постійно їм допомагаємо збором коштів та покупкою спорядження. Інші ж працюють віддалено — ковід навчив, як це можна робити ефективно, тому проблем зі зборами та організацією команд у нас не виникло.

Компанія перерахувала 3 мільйони гривень на ЗСУ, координує волонтерські активності, допомагає організаціям, що займаються збором коштів. Ми використувуємо всі свої міжнародні контакти щоб допомагати благодійним фондам та волонтерським організаціям. Зібрані та перераховані кошти вимірюються вже сотнями тисяч євро. Нещодавно купували комп’ютери для артилеристів, рації для розвідників, допомагали військовому шпиталю в Києві та підсобили з комплектуванням спорядження для ЗСУ і ТРО.

На бізнесовому фронті створили Коаліцію дистрибʼюторів, мета якої — позбавити компанії будь-якого російського впливу. Активно ведемо переговори з вендорами про вихід з ринку рф. Словом, тримаємо руку на пульсі та допомагаємо там, де можемо.

Чому ми не готувались до війни

Перед 24 лютого я слухав багато аналітиків — британських, американських, українських експертів. Всі вони казали, що за військовою та економічною логікою війна не повинна починатись. З військової точки зору в України потужна армія, яка вісім років отримала бойовий досвід. З економічної — через санкційний тиск та безліч інших факторів початок війни стане кінцем росії.

Наслідки вторгнення для агресора більш ніж прогнозовані. Занепад цілої країни ми бачимо на власні очі — рф стає світовою білою вороною з надслабкою економікою. Всі ми думали, що це стримає керівництво ворога, яке ніколи не піде на таку відверту дурість. Тому й до війни не готувались зовсім. Через це всі важливі рішення нам доводилось приймати на ходу.

Зміни в бізнесі під час війни

Коли питання з безпекою працівників було вирішено, потрібно було думати, як тримати показники на рівні. Ситуація така, що ринок в Україні майже зник, тому бізнес просів відсотків на 80.

Бізнес в Україні приносив близько 55% всього доходу, тому довелося створювати антикризову стратегію. Ми поставили в пріоритет збереження команди та зробили ставку на наші закордонні представництва та партнерів. Інженерів, які були залучені в роботі по Україні, ми спрямували на проєкти за кордоном. Ми вбачаємо великий потенціал у ринках Азербайджану, Казахстану, Узбекистану, Грузії та країн Балтії, тому будемо значно нарощувати там присутність. Взагалі, навіть в країнах, де у нас немає офісів, ми розвиваємо проєкти через наших партнерів. Така стратегія має нам дозволити триматись на плаву без скорочення персоналу доволі довгий час.

Наш бізнес залежить від всього іншого бізнесу навколо. Якщо за один-два місяці все заспокоїться, то нам не доведеться робити ніяких рухів в бік значних реформ. Якщо ж все затягнеться, то зʼявляється дуже багато факторів та потенційних сценаріїв, через які робити точні прогнози стає неможливо.

Показники, плани та перспективи

Ми вирішили зберегти штат, бо його відновлення буде дуже гальмувати компанію і ми не зможемо обслуговувати попит. А наш бізнес — дуже конкурентний та повільний. Ми працюємо виключно в b2b-сегменті, продаємо важкі, складні та часто дорогі технології. Рішення про такі покупки не приймаються за декілька хвилин. Тому втрата клієнтів через необхідність відновити штат кваліфікованих інженерів може бути значним ударом.

Звісно, прогнозування зараз — дуже тонкий лід, тому ми не виключаємо будь-яких варіантів. Все залежить від того, коли закінчаться активні бойові дії та можна буде нормально безпечно працювати.

Зараз кожен має робити свій внесок. Наш фронт — це бізнес-фронт, який має допомагати економіці країни, людям та іншим компаніям. Саме тому ми продовжуємо працювати, переорієнтовуватись, вигадувати нові ідеї проявляти креативність просто на ходу. Все заради того, щоб зберегти компанію, зберегти команду та врешті решт перемогти.

Пропозиції по співробітництву надсилайте - reshodko.s@gmail.com



подписка Подписка на новости информационных технологий
код для блога Получить код для блога

Смотрите также темы:
Сервіси від ІТ-дистриб'ютора: як BAKOTECH допомагає максимізувати віддачу ІТ-інвестицій
1 ноября 2023, 23:38
Про те, як зародилася ідея створення сервісів у міжнародного ІТ-дистриб'ютора BAKOTECH та як саме вони допомагають замовникам, розповіла нашій редакції Олександра Алєксєєва — Service Product Manager в департаменті B4 компанії BAKOTECH.
Марія Алєксєєнко, GIGAGROUP — Як війна змінила компанію, команду та IT-ринок
28 апреля 2022, 10:35
Марія Алексєєнко, комерційний директор GIGAGROUP поділилася власним досвідом, розповівши як компанії групи зустріли війну та як почуває себе телеком-ринок України сьогодні.
Александр Купцикевич, FxPro: "Откат BTC до $20 тыс. к концу года"!
19 марта 2022, 19:15
Ведущий аналитик международной брокерской компании FxPro о возможном запрете криптовалют в Турции, опыте Сальвадора и стоимости "битка" в 2022 году.
Ладо Гегечкори, ОРРО AED Украина: "Reno4 - это идеи будущего в современном дизайне"!
30 ноября 2020, 23:36
Национальный тренер ОРРО AED Украина о возможностях и особенностях новой серии смартфонов Reno4 ее дизайне и флагманских технологиях внутри.



Последние новости:





Фотоновости

Еще фотоновостей!



ГлавнаяНовостиАналитикаИнтервьюОбзорыФотогалереиWi-FiФотоновостиФорум
Copyright © 2005-2012 ITnews
Любое использование материалов, опубликованных на ITnews,
разрешается только в случае указания гиперссылки на ITnews.com.ua
О нас | Прислать новость | Экспорт новостей | Подписка на новости | Реклама

TOP.proext.com