Індія почала відпрацьовувати запуск балістичної ракети зі свого бойового залізничного ракетного комплексу — явний демонстративний крок, який одночасно сигналізує і про технічну спроможність, і про бажання підвищити ставки у регіоні.
Якщо раніше такі платформи асоціювалися переважно з російською «Баргузин»-ідеєю, то тепер Нью-Делі показує: залізниця як носій стратегічного зброї повертається в Азію — і робить це вчасно, щоб вплинути на баланс стримувань щодо Пакистану та Китаю.

Водночас не все так однозначно з практичною смертельністю платформи. БЖРК дає переваги у живучості, але одночасно створює нові уразливості: логістичні ланцюги, потреба у стабільному енергопостачанні для пускових модулів під час розгортання, складність забезпечення захищеного каналу звʼязку й контролю під час руху по залізниці.
Крім того, сучасні супутникові й радіоелектронні засоби, а також розгалужена агентурна мережа можуть частково зменшувати ефект «непередбачуваності» — якщо супротивник адаптує свої ISR-потужності. І останнє: демонстраційні пуски — це ще не повноцінне розгортання у бойовому чергуванні; від випробувань до надійного бойового патрулювання шлях може бути довгим.
Підіб’ємо підсумок: індійський БЖРК — це важливий стратегічний сигнал, який підвищує асиметричний ризик і змушує сусідів переглянути свої сценарії стримування й розвідки. Однак технологічні й логістичні обмеження залишають за собою питання ефективності в реальному бойовому контексті. У короткому терміні це інструмент тиску й демонстрації волі; у середньостроковому — фактор, що вимагає перегляду розвідвзаємодії та протидій у регіоні.
